İŞ MAHKEMELERİNDE HİZMET TESPİTİ DAVASI AÇILMASI

Hizmet tespit davası, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu‘na göre sigortalı sayılan işlerde çalışanların, eksik bildirilmiş hizmetlerinin tespiti amacıyla açılan davadır.

Bu davada, tescillenmiş işe giriş bildirgelerindeki yanlış yazılan kimlik kayıtlarının ve sigorta sicil numaralarının tashihi, sigortalıya ait olması gerekirken başkası adına bildirilen çalışma sürelerinin asıl hak sahibine kazandırılması, hizmet süresinin başlangıç tarihinin doğru olarak tespiti gibi hususlar ele alınmaktadır.

Aylık prim ve hizmet belgesi işveren tarafından verilmeyen veya çalıştıkları tespit edilemeyen sigortalılar, çalıştıklarını hizmetlerinin geçtiği yılın sonundan başlayarak beş yıl içerisinde İş Mahkemesi‘ne başvurarak alacakları ilâm ile ispatlayabilirlerse, bunların mahkeme kararında belirtilen aylık kazanç toplamları ile prim ödeme gün sayıları dikkate alınır.

Hizmet tespiti davası ile kendileri hakkında prim belgeleri verilmemiş olan veya çalışmaları tespit edilememiş sigortalılara, sigortalı hizmetlerini tespit ettirmesi imkanı sağlanmaktadır.

İş Mahkemesi huzurunda açılacak olan Hizmet Tespit Davasında aşağıda yer verilen bilgilerin mevcut olması ve bu bilgiler ışığında dava açılması gerekmektedir.

  1. Sigortalı olarak çalışılan kurumun adı,
  2. Sigortalı olarak çalışılan kurumun açık adresi,
  3. İşe giriş ve çıkış tarihleri, (Gün, Ay, Yıl)
  4. Sigorta sicil numarası, (Bu bilgi e-devlet üzerinden öğrenilebilir.)
  5. Sigortalı olarak çalışılan dönemde alınan ücret miktarı,
  6. Sigortalı çalışıldığına dair tanıklık edebilecek en az iki kişinin bilgileri nelerdir? (Tanığın isim-soyisimi, TC kimlik numarası ve adresi.)
WhatsApp'tan Yazın !